Handelslaget KPO uppdaterar butikernas visuella uttryck och tjänsterna i Sale-butikskedjan inom sitt område. Konceptförnyelser ger Sale-butikerna ett fräscht utseende, nya tjänster som underlättar vardagen och ett produktsortiment anpassat efter kundernas behov. I det nya visuella uttrycket ersätts den röd-gula färgkombinationen med ett nytt, ljusare utseende. Genom ändringen betonas ett fräscht, stämningsfullt uttryck. Först i tur att få det nya visuella uttrycket var Sale Kållby.
Genom butiksförnyelsen har Sale fått en tydligare planlösning och butiken har blivit mer luftig och trivsam. Frukt- och grönsaksavdelningen samt brödavdelningen har utvidgats och blivit riktigt fräscha. Nytt på avdelningen är en juicemaskin där kunderna själva kan göra färskpressad juice. Även dryckesavdelningen utmärker sig med nya möbler och ett utökat sortiment. Alla möbler i butiken har förnyats, och den nya kylutrustningen förbättrar energieffektiviteten i butiken avsevärt. Dessutom har butiken fått en snabbkassa som ökar smidigheten och tydliga skyltar som hjälper kunderna att hitta rätt produkter.
– KPO:s samtliga 29 Sale-butiker och 6 Sale-butiker som finns i anslutning till ABC-stationer kommer att förnyas inom de närmaste två åren, säger Jarmo Palola, kedjedirektör för S-market och Sale inom Handelslaget KPO. I år kommer ungefär hälften av butikerna att bli klara. Efter förnyelsen är Sale-butikerna ännu bättre anpassade till kundkretsen i just det egna området, när det gäller såväl sortimentet och tjänsterna som smidiga butiksbesök.
Mer information:
Jarmo Palola, kedjedirektör för S-market och Sale