Förnyade S-market Kaustby är nu färdig. Den diskret fräscha färgsättningen är nu enligt det nya konceptet för S-market och sortimenten uppdaterades så de allt bättre motsvarar den lokala efterfrågan och kundernas önskemål.
Avdelningarna för frukt och grönsaker och drycker är rent av ståtliga, och exponeringarna är nu allt klarare och attraktivare. De nya inventarierna ger mer svängrum på avdelningarna och gör det lättare att handla. På frukt- och grönsaksavdelningen introduceras en ny tjänst, en saftpress med vilken kunderna själva kan pressa färsk apelsinsaft. Kassasektionen blev betydligt större och utökades med två självbetjäningskassor, där man kan betala snabbt och smidigt.
S-market Kaustby har också öppnat en matbutik på nätet, som har blivit mycket väl emottagen av kunderna. Kunden beställer och betalar inköpen på nätet och avhämtar dem på avhämtningsstället vid S-market. Inom en nära framtid inleds också hemtransport av inköp.
”KPO har snart förnyat alla sina S-marketar. Före årsslutet ska KPO:s alla 33 S-marketenheter ha öppnats i förnyat skick. Butikerna gör nu ett varmt och skandinaviskt öppet och ljust intryck bl.a. tack vare ytor av trä. Fräsch, pigg och tydlig är tre ord som väl beskriver den nya looken”, säger Jorma Palola, chef för S-market- och Salegruppen.
Mer information:
Jarmo Palola, chef för S-market- och Salegruppen