S-ryhmä vie kassakuitit digiaikaan


5.9.2016

S-ryhmä ottaa syyskuussa käyttöön mobiilissa toimivan sähköisen kassakuittipalvelun. Palvelu on ensimmäinen näin laajasti toimiva sähköinen kassakuittiratkaisu Suomessa. Samalla se on esimerkki siitä, minkälaisia asiakkaita hyödyttäviä digitaalisia palveluita tuotetasoisten ostotietojen avulla asiakkaille voidaan mahdollistaa.

S-ryhmän uuden sähköisen kassakuittipalvelun myötä S-ryhmän asiakas voi ottaa halutessaan  käyttöönsä paperikuitin rinnalla toimivan sähköisen kassakuittiarkiston tai luopua kassalla tulostettavista kuiteista kokonaan. Sähköiset kassakuitit ovat selattavissa S-ryhmän S-mobiili-kännykkäsovelluksessa ja S-kanavan Oma S-kanava -osiossa lähes välittömästi ostotapahtuman jälkeen.

– S-ryhmän tehtävänä on tuottaa asiakasomistajillemme arkea helpottavia palveluja. Sähköinen kassakuitti laittaa stopin turhalle paperirumballe, kestää paperikuittia paremmin aikaa eikä voi kadota vahingossa, asiakkuusjohtaja Pekka Malmirae SOK:lta kertoo.   

Sähköinen kassakuittipalvelu on käytössä seuraavien ketjujen fyysisissä toimipisteissä: S-market, Prisma, Sale, Alepa, Sokos, Kodin Terra, Emotion sekä ABC. Sähköisen kassakuitin saa kaikista ostoksista, joista on kirjattu Bonukset eli joiden yhteydessä on käytetty S-Etukorttia. Kokonaan paperittoman kassa-asioinnin edellytyksenä on S-Etukortti Visa, koska tieto paperittomasta asioinnista tallennetaan S-Etukortti Visa –kortin sirulle.

Paperikuitista luopuminen arjen ekoteko

Sähköinen kassakuitti otetaan käyttöön joko S-mobiilissa tai kirjautumalla S-kanavan Oma S-kanava -osioon. Kokonaan paperittomaan kassa-asiointiin siirtyessä asiakkaan tulee käydä päivittämässä S-Etukorttinsa sirutieto S-ryhmän itsepalvelupisteistä löytyvässä S-Etukorttipäätteessä.

Malmirae kannustaa asiakkaitaan kokeilemaan paperikuitittomuutta rohkeasti, sillä turhista paperikuiteista luopuminen on todellinen arjen ekoteko.

– S-ryhmän toimipaikoissa kuluu vuosittain kuittipaperia noin 81 000 kilometriä, eli kahden maailmanympärysmatkan verran. Iso osa tästä on turhaa jätettä, sillä moni asiakkaistamme heittää kassan tulostaman kuitin suoraan roskakoriin. Sähköinen kassakuitti ei aiheuta kaaosta lompakkoon ja pysyy aina matkassa omassa puhelimessa, Malmirae kertoo.

Lisätietoja:

Asiakkuusjohtaja Pekka Malmirae, SOK Asiakkuus
010 76 80234
pekka.malmirae@sok.fi