Totalrenoveringen av S-market Lillkyro är nu färdig. Förnyandes av butiken är en dela av den landsomfattande förnyelsen av S-marketkonceptet, fastän den är ännu tämligen ny. Vid renoveringen uppdaterades butiksmiljön enligt det nya S-marketkonceptet, och sortimentet utvecklades att allt bättre motsvara kundernas behov.
Den blågula färgskalan har tonats ned till en diskret grå nyans, och butiken verkar nu rymligare och trivsammare. Exponeringen är nu tydligare och mer lockande än tidigare, och avdelningarna för frukt och grönsaker och drycker är rent av ståtliga. Kassasektionen har utökats med två självbetjäningskassor, där man kan betala snabbt och smidigt.
”Under detta och nästa år ska Handelslaget KPO:s alla 32 S-marketenheter förnyas enligt det nya S-marketkonceptet. Butikerna ser fräschare och mycket moderna ut efter renoveringen”, säger Jarmo Palola, chef för S-market- och Salegruppen.
Mer information:
Jarmo Palola, chef för S-market- och Salegruppen