En stor renovering av Prisma Ylivieska inleddes hösten 2024 och nu har den slutförts. Dagligvaruavdelningen har gjorts tydligare genom omorganiseringar och bruksvaruavdelningarna har fått nya, effektfulla produktpresentationer.
Butiken har fått ett nytt utseende enligt det nya Prisma-konceptet. Inredningen har förnyats och butiken har fått nya fräscha och moderna färger. Huvudgångarna har gjorts bredare vilket gör butiksbesöken smidigare, och avdelningarna har uppdaterats så att de utgör tydligare helheter. Bruksvarorna och dagligvarorna finns på samma ställen som tidigare – enligt det senaste konceptet. Dagligvaruavdelningen fick mer utrymme i samband med renoveringen och sortimentet har kunnat utökas. Samtliga kassabord har bytts ut till nya och i vissa kassor finns nu justerbara, ergonomiska elektriska bord. Huvudkorridoren har fått ett nytt modernt utseende och på hyllgavlarna i butiken finns numera digitala skärmar som vägleder kunderna och underlättar shoppingen.
Även S-Bankens kundtjänstställe renoverades i början av året enligt det nya konceptet. På S-Bankens nya, större kundtjänstställe finns det två trivsamma och ostörda servicepunkter för kunderna.
Vid renoveringen uppgraderades tekniken på Prisma med miljövänliga och energieffektiva lösningar och anläggningar. Energieffektiviteten har förbättrats bland annat genom att förnya alla kylmöbler. Prisma har fått en ny C02-kylanläggning och kylmöbler med dörrar samt ett effektivt värmeåtervinningssystem som gör det möjligt att dra nytta av kylsystemets kondensenergi för uppvärmning av byggnaden. Även den övriga hustekniken moderniseras. För ett år sedan installerades solpaneler på Prismas södra vägg, och vid soligt väder producerar dessa en stor del av den energi som butiken förbrukar.
På Prismas gård finns en ABC-laddstation med fyra platser för standardladdning och fyra för högeffektsladdning.
”Renoveringen är en genomgripande ansiktslyftning för Prisma. De nya energieffektiva lösningarna och de moderna lokalerna stöder en hållbar utveckling och ger våra kunder en ännu bättre serviceupplevelse. Vi vill tacka våra kunder för deras tålamod under renoveringen och hälsar alla välkomna till renoverade Prisma”, säger Prismadirektör Marko Jylhä.
Mer information:
Marko Jylhä, Prismadirektör 020 780 4018